Pàgines

10 de novembre del 2016

TREBALLEM PER RACONS

Hola famílies!

Aquest post es per explicar una mica la metodología de treball que fem servir dins l'aula. Tal i com us vam explicar a la reunió d'inici de curs a infantil tenim la sort de poder treballar sense llibres i poder realizar els aprenentatges mitjançant altres metodologies.

En aquest blog us hem fet alguna pinzellada de com treballem centres d'interès com la tardor, de com aprenem experimentant, de com fem angles a infantil, de com ens agraden les festes... i ara ha arribat el moment de mostrar-vos també com és el treball per RACONS.

Els racons és una metodología que ens permet treballar de forma manipulativa i en petit grup conceptes matemàtics (com per exemple les series) o relacionats amb la lecto escriptura (com per exemple el nom propi o les lletres), també fem activitats lliures com jocs de taula, dibuixos, treball de la psicomotricitat fina...

Pero com una imatge val més que mil paraules per comprendre el concepte aquí teniu una petita mostra.

TREBALL PER RACONS

Com ja sabeu, tot aquest treball es manipulatiu i s'avalua de forma oral o amb l'observació de la mestra. Per nosaltres el treball que realitzem a racons és la base que fonamenta tots els aprenentatges posteriors; primer es manipula amb objectes per a assolir amb posterioritat els conceptes que volem aprendre. El treball en format paper (les fitxes de l'àlbum) és només la cloenda de tot aquest aprenentatge anterior.

Sabem que aquesta entrada al blog es MASSA TEÒRICA, però pensem que és important transmetre la importancia de no valorar els aprenentatges dels infants per la quantitat de tasques finals, sinó pels procesos que realitzen per arribar a poder desenvolupar-les.

salutacions,

Les Mestres de P3



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada