A l’escola pensem que tenim molta diversitat d’alumnes i que
afortunadament no tots aprenem de la mateixa manera, uns infants som més
visuals, altres són més manipulatius, altres aprenen escoltant… es per això que
des d’infantil intentem respondre a tota aquesta diversitat d’aula amb
diferents metodologies.
Avui us volem presentar una en concret: ELS RACONS DE
TREBALL. Durant 2 hores setmanals comptem amb l’ajuda de la Isabel, i això ens
permet tenir 2 docents a l’aula + les noies de practiques de la URV que hi
serán amb nosaltres durant el primer trimestre. Aquesta metodología consisteix
en que cada taula realitza un treball. En aquesta ronda en concret hem
treballat:
-
El concepte matemàtic de la sèrie amb galledes
del pati
-
La direccionalitat de les lletres amb lletres de
carreteres i cotxes petits
-
El traç amb retoladors i fitxes esborrables
-
La motricitat fina amb taps i làmines de formes.
Aquí teniu els enllaços per poder veure als vostres fills/es
en acció:
Primera ronda de racons P3 A:Primera ronda de racons P3 B:
Totes aquestes activitats ajudarán als infants a millorar el
traç i per tant després els hi serà més fácil poder escriure!
La segona ronda de racons va consistir en treballar aquests
conceptes:
-
Manipular una balança i parlar sobre el concepte
de pes amb fruits de la tardor
-
Enfilar i fer seriacions
-
Treball del nom amb lletres i velcro per anar
confegint el seu nom i el dels companys.
-
Endreçar una seqüència temporal. En aquest cas
hem volgut aprofitar el treball fet a l’aula i hem agafat les imatges de la
realització del suc de taronja i del suc de mandarina que vam fer amb
anterioritat.
Segona ronda de racons P3 A:
Segona ronda de racons P3 B:
APRENDRE FENT I
JUGANT ÉS LA MILLOR MANERA D’APRENDRE!
Judith, Eli i Raquel
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada