Hola famílies!
Sóc l'Andrea, practicant de la
URV que ha estat amb els vostres fills i filles durant tot el primer trimestre.
Aquesta entrada al blog és per explicar-vos tot el que hem fet al projecte dels
dinosaures, el tema va ser triat pels infants quan vam fer la votació del nom
de la classe. Com veureu van sorgir diferents propostes: ànecs, ossos, frozen,
mickey i minnie i els dinosaures.
La primera activitat que vam fer
relacionada amb els dinosaures va ser amb la participació de l'Ainara, ja que
es va portar la maleta dels tresors a casa i va ficar un ou de dinosaure, que
posant-lo a l'aigua s'obria i donava pas al naixement d'un dinosaure. D'aquesta
manera vam explicar la diferència entre el nostre naixement i els dels
dinosaures; uns naixem del ventre de les nostres mares, és a dir, som vivípars,
i en canvi, els dinosaures vam comprovar que naixien de l'ou, o sigui ovípars.
Vam decorar la porta de la classe
de diferents formes, primer vam pintar al paper l'herba, les muntanyes...
Després vam pintar unes petjades de dinosaure i vam enganxar una foto de
cadascú. Per últim, vam fer un volcà i vam enganxar els diferents dinosaures
que hem estat treballant al projecte.
Va ser l'aniversari del nostre
company l'Ares i amb la seva família va preparar una síndria amb forma de
dinosaure plena de fruita, estava tot boníssim! A més, van tenir el detall de
regalar-nos una mascara per cadascú, ens va agradar moltíssim i ens ho
vam passar molt bé!
Per poder recollir tot el
projecte dels dinosaures hem dissenyat unes fitxes amb una petita explicació de
cada activitat i un parell de fotografies seleccionades, aquestes van a l'àlbum
del primer trimestre i hem fet la tapa del projecte pintant el dinosaure i
plasmant les mans com si fos la cresta del dinosaure.
Projectant un seguit d'imatges a
la pissarra digital, hem vist diferents característiques dels dinosaures:
dents, coll, ales... I hem diferenciat als dinosaures segons el que menjaven,
carn, herba, altres dinosaures... A més, on vivien: terra, mar i aire.
Per primera vegada hem fet un memory
a la pissarra digital, els vostres fills i filles tenen molt bona memòria i de seguida
van aconseguir realitzar el memory amb èxit! S’ho van passar molt bé.
Hem plantejat la pregunta a
l'aula: els dinosaures encara viuen? La majoria d'infants ens han respost que
si, però l'Adriàn ens ha explicat que ja no viuen, fa molts anys que van
desaparèixer. Per poder vivenciar l'extinció dels dinosaures vam explicar la
teoria del volcà de manera experimental; hem fet un volcà amb material reciclat
i al mig tenim una ampolla d'aigua on hem ficat bicarbonat, sabó, colorant
vermell i finalment vinagre, això crea una erupció i simula que surt lava del
volcà. D'aquesta manera els infants van entendre que els dinosaures van desaparèixer.
Expliquem als infants que hi ha
persones que estudien els esquelets i ossos dels dinosaures, aquests s’anomenen
paleontòlegs. Hem fet ossos amb: farina, sal i aigua i els hem amagat en
safates plenes de sorra, ells han buscat els diferents ossos i cada taula ha format
un esquelet diferent amb el model que tenien al paper.
Hem fet quatre racons de llengua,
el primer ha consistit a confegir la paraula dinosaure a partir del model que tenien amb la paraula
ja composta mitjançant les lletres prèviament retallades i les han enganxat al
paper amb pega, la segona a partir de lletres imantades han ficat a sobre de la
paraula les lletres i d’aquesta manera han format les diferents paraules
proposades, com diplodocus, tiranosaure rex..., el tercer racó consistia a
repassar la paraula dinosaure i després han pintat el dibuix, i l’últim, han
omplert la paraula dinosaure amb gomets.
Ens agrada moltíssim anar a
l’aula multisensorial de l’escola, també coneguda com la sala màgica. En
aquesta activitat hem fet ioga d’animals: gat, gos, serp... i ens hem inventat
la postura del dinosaure. Després hem trepitjat les rajoles fent com si fóssim
animals i després hem tingut una estoneta de joc lliure per experimentar i
descobrir tot el material i recursos que tenim en aquesta aula.
Els
vostres fills i les vostres filles s'han pintat el peu amb pintura de diferents
colors i han plasmat la seva petjada al paper, una vegada la pintura s'ha
assecat, l'hem retallat per fer la següent activitat.
Sabem que les
petjades dels dinosaures són més grans que les nostres, però no exactament
quant. Per això, a l'activitat anterior es van pintar els peus i els van
plasmar al paper. Ens hem trobat unes petjades molt grans a la classe i hem
decidit comparar-les amb les nostres, primer hem ficat totes les petjades
anteriorment fetes i hem vist que encara falten peus de nen per formar un de
dinosaure; per tant, hem decidit llevar-nos una sabata cadascú i posar-les a sobre
de la petjada per veure quantes necessitem per fer un peu de dinosaure.
D'aquesta manera hem vivenciat com eren de grans!
Us vam dir que
podíeu portar qualsevol recurs com: informació, joguines, contes... sobre els
dinosaures. Els infants que van portar cartolines amb informació van fer
exposicions orals per a explicar als seus companys que havien treballat
prèviament amb les seves famílies.
També sabem que
els dinosaures eren molt grans, però no exactament quant. Per això, hem buscat
les mesures de cada dinosaure i partint de la base que cada infant mesura
aproximadament 1 metre; ens hem estirat a terra i hem vist la diferència de
mesura entre uns i altres, del més gran al més petit.
Vam preparar uns
racons de mates, el primer d'ells consistia a jugar al dòmino, els infants de
seguida van entendre les normes del joc i van respectar els diferents torns. El
segon, va ser classificar la pasta de dinosaures per colors en 3 gots: groc,
verd i taronja. El tercer consistia a relacionar les ombres amb els dinosaures
i enganxar-los amb pega, i per últim, fer series amb dos elements.
El nostre company l'Alfons i la
seva família ens van portar uns globus grans de dinosaures, amb aquests vam
decidir fer una festa... la festa dels dinosaures! A més, vam preparar un
photocall on es van fer fotos i també, amb l'ajuda de la Judith (la tutora de
P3 B) vam fer un pinta cares i ens ho vam passar molt bé!
La mama de la Vega i l’Elsa ens
va proposar venir una tarda a l’escola per fer galetes amb nosaltres, vam
aprofitar que a P3 A estem treballant els dinosaures i a P3 B els bombers i vam
comprar motlles per fer les galetes amb aquesta forma. Ens ho vam passar molt
bé al menjador de l’escola ficant els ingredients de la recepta, barrejant-los
i finalment, fent les galetes amb les diferents formes. Ens van sortir boníssimes!!!!
L'última
activitat del projecte ha estat més "avaluativa" per veure tot el que
han après durant aquest període de temps. Primerament, hem classificat al mural
de la porta de la classe els 4 dinosaures estudiats segons on vivien: terra,
mar i aire.
Seguidament, en
entrar a l'aula ens hem trobat un sobre amb una carta, era de la Mery, una
paleontòloga que ens ha demanat ajuda. Ha perdut tota la informació que tenia
sobre els dinosaures i l'hem escrit una carta contestant-li tot el que hem
après! És moltíssim!!!!
Al finalitzar el projecte m’he
adonat que els vostres fills i filles han après moltíssim sobre els dinosaures,
se saben els noms dels quatre dinosaures estudiats: terodàctil, tiranosaure
rex, diplodocus i triceratops, com naixien, com s’alimentaven, característiques
físiques (coll llarg, ales...), com eren de grans, i que ja no viuen al planeta
Terra!
Estem
molt contentes i orgulloses sobre tot el que han après sobre els dinosaures!
Esperem que hàgiu gaudit llegint totes les activitats i mirant les fotografies,
fins aviat!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada