Pàgines

16 de desembre del 2019

Projecte dinosaures P3 A


Hola famílies!


Sóc l'Andrea, practicant de la URV que ha estat amb els vostres fills i filles durant tot el primer trimestre. Aquesta entrada al blog és per explicar-vos tot el que hem fet al projecte dels dinosaures, el tema va ser triat pels infants quan vam fer la votació del nom de la classe. Com veureu van sorgir diferents propostes: ànecs, ossos, frozen, mickey i minnie i els dinosaures.


La primera activitat que vam fer relacionada amb els dinosaures va ser amb la participació de l'Ainara, ja que es va portar la maleta dels tresors a casa i va ficar un ou de dinosaure, que posant-lo a l'aigua s'obria i donava pas al naixement d'un dinosaure. D'aquesta manera vam explicar la diferència entre el nostre naixement i els dels dinosaures; uns naixem del ventre de les nostres mares, és a dir, som vivípars, i en canvi, els dinosaures vam comprovar que naixien de l'ou, o sigui ovípars.


Vam decorar la porta de la classe de diferents formes, primer vam pintar al paper l'herba, les muntanyes... Després vam pintar unes petjades de dinosaure i vam enganxar una foto de cadascú. Per últim, vam fer un volcà i vam enganxar els diferents dinosaures que hem estat treballant al projecte.


Va ser l'aniversari del nostre company l'Ares i amb la seva família va preparar una síndria amb forma de dinosaure plena de fruita, estava tot boníssim! A més, van tenir el detall de regalar-nos una mascara per cadascú, ens va agradar moltíssim i ens ho vam passar molt bé!


Per poder recollir tot el projecte dels dinosaures hem dissenyat unes fitxes amb una petita explicació de cada activitat i un parell de fotografies seleccionades, aquestes van a l'àlbum del primer trimestre i hem fet la tapa del projecte pintant el dinosaure i plasmant les mans com si fos la cresta del dinosaure.


Projectant un seguit d'imatges a la pissarra digital, hem vist diferents característiques dels dinosaures: dents, coll, ales... I hem diferenciat als dinosaures segons el que menjaven, carn, herba, altres dinosaures... A més, on vivien: terra, mar i aire.


Per primera vegada hem fet un memory a la pissarra digital, els vostres fills i filles tenen molt bona memòria i de seguida van aconseguir realitzar el memory amb èxit! S’ho van passar molt bé.


Hem plantejat la pregunta a l'aula: els dinosaures encara viuen? La majoria d'infants ens han respost que si, però l'Adriàn ens ha explicat que ja no viuen, fa molts anys que van desaparèixer. Per poder vivenciar l'extinció dels dinosaures vam explicar la teoria del volcà de manera experimental; hem fet un volcà amb material reciclat i al mig tenim una ampolla d'aigua on hem ficat bicarbonat, sabó, colorant vermell i finalment vinagre, això crea una erupció i simula que surt lava del volcà. D'aquesta manera els infants van entendre que els dinosaures van desaparèixer.


Expliquem als infants que hi ha persones que estudien els esquelets i ossos dels dinosaures, aquests s’anomenen paleontòlegs. Hem fet ossos amb: farina, sal i aigua i els hem amagat en safates plenes de sorra, ells han buscat els diferents ossos i cada taula ha format un esquelet diferent amb el model que tenien al paper. 


Hem fet quatre racons de llengua, el primer ha consistit a confegir la paraula dinosaure  a partir del model que tenien amb la paraula ja composta mitjançant les lletres prèviament retallades i les han enganxat al paper amb pega, la segona a partir de lletres imantades han ficat a sobre de la paraula les lletres i d’aquesta manera han format les diferents paraules proposades, com diplodocus, tiranosaure rex..., el tercer racó consistia a repassar la paraula dinosaure i després han pintat el dibuix, i l’últim, han omplert la paraula dinosaure amb gomets.


Ens agrada moltíssim anar a l’aula multisensorial de l’escola, també coneguda com la sala màgica. En aquesta activitat hem fet ioga d’animals: gat, gos, serp... i ens hem inventat la postura del dinosaure. Després hem trepitjat les rajoles fent com si fóssim animals i després hem tingut una estoneta de joc lliure per experimentar i descobrir tot el material i recursos que tenim en aquesta aula.


Els vostres fills i les vostres filles s'han pintat el peu amb pintura de diferents colors i han plasmat la seva petjada al paper, una vegada la pintura s'ha assecat, l'hem retallat per fer la següent activitat.


Sabem que les petjades dels dinosaures són més grans que les nostres, però no exactament quant. Per això, a l'activitat anterior es van pintar els peus i els van plasmar al paper. Ens hem trobat unes petjades molt grans a la classe i hem decidit comparar-les amb les nostres, primer hem ficat totes les petjades anteriorment fetes i hem vist que encara falten peus de nen per formar un de dinosaure; per tant, hem decidit llevar-nos una sabata cadascú i posar-les a sobre de la petjada per veure quantes necessitem per fer un peu de dinosaure. D'aquesta manera hem vivenciat com eren de grans!


Us vam dir que podíeu portar qualsevol recurs com: informació, joguines, contes... sobre els dinosaures. Els infants que van portar cartolines amb informació van fer exposicions orals per a explicar als seus companys que havien treballat prèviament amb les seves famílies.


També sabem que els dinosaures eren molt grans, però no exactament quant. Per això, hem buscat les mesures de cada dinosaure i partint de la base que cada infant mesura aproximadament 1 metre; ens hem estirat a terra i hem vist la diferència de mesura entre uns i altres, del més gran al més petit.


Vam preparar uns racons de mates, el primer d'ells consistia a jugar al dòmino, els infants de seguida van entendre les normes del joc i van respectar els diferents torns. El segon, va ser classificar la pasta de dinosaures per colors en 3 gots: groc, verd i taronja. El tercer consistia a relacionar les ombres amb els dinosaures i enganxar-los amb pega, i per últim, fer series amb dos elements.


El nostre company l'Alfons i la seva família ens van portar uns globus grans de dinosaures, amb aquests vam decidir fer una festa... la festa dels dinosaures! A més, vam preparar un photocall on es van fer fotos i també, amb l'ajuda de la Judith (la tutora de P3 B) vam fer un pinta cares i ens ho vam passar molt bé!


La mama de la Vega i l’Elsa ens va proposar venir una tarda a l’escola per fer galetes amb nosaltres, vam aprofitar que a P3 A estem treballant els dinosaures i a P3 B els bombers i vam comprar motlles per fer les galetes amb aquesta forma. Ens ho vam passar molt bé al menjador de l’escola ficant els ingredients de la recepta, barrejant-los i finalment, fent les galetes amb les diferents formes. Ens van sortir boníssimes!!!!


L'última activitat del projecte ha estat més "avaluativa" per veure tot el que han après durant aquest període de temps. Primerament, hem classificat al mural de la porta de la classe els 4 dinosaures estudiats segons on vivien: terra, mar i aire.
Seguidament, en entrar a l'aula ens hem trobat un sobre amb una carta, era de la Mery, una paleontòloga que ens ha demanat ajuda. Ha perdut tota la informació que tenia sobre els dinosaures i l'hem escrit una carta contestant-li tot el que hem après! És moltíssim!!!!


Al finalitzar el projecte m’he adonat que els vostres fills i filles han après moltíssim sobre els dinosaures, se saben els noms dels quatre dinosaures estudiats: terodàctil, tiranosaure rex, diplodocus i triceratops, com naixien, com s’alimentaven, característiques físiques (coll llarg, ales...), com eren de grans, i que ja no viuen al planeta Terra!
Estem molt contentes i orgulloses sobre tot el que han après sobre els dinosaures! Esperem que hàgiu gaudit llegint totes les activitats i mirant les fotografies, fins aviat!




















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada