Pàgines

13 d’abril del 2022

CAPSES D’APRENENTATGE CARNAVALERES

 

Hola famílies de P5,

Aquest carnaval hem introduït coses molt xules!!! Hem treballat el centre d’interès de carnaval a partir de la metodologia de les capses d’aprenentatge.  Metodologia en la qual es treballa de manera globalitzada totes les àrees del currículum i dona cabuda a totes les intel·ligències i maneres de treballar i aprendre, fomentant el treball autònom i en grup.

Al principi, va ser una mica bogeria, ja que tots els grups teníem propostes diferents i estàvem molt emocionats per poder crear la nostra proposta. Però un cop encaminades les propostes, ha estat un luxe veure’ls treballar, crear i gaudir com a nens/es grans amb els seus companys/es de grup.

Us expliquem una mica com ha anat el funcionament d’aquestes capses d’aprenentatge:

    1. Els nens/es van fer grups de 3.

    2. Cada grup va rebre una proposta, la qual havien de crear una exposició, taller,         disfressa, explicació, ball... per la resta del grup classe. Les propostes eren les             següents:

    • Crear una coreografia en equip: el grup havia de decidir nom del grup, roba, escollir una cançó de les tres proposades (les van escoltar al youtube amb la tauleta) i crear la coreografia a partir dels passos proposats en vídeo (codi QR en tauleta). En un altre sessió s’exposa i s’ensenya el ball a la resta de companys/es de classe.
    • Dissenyem una màscara: el grup havia de observar diferents màscares a google (a partir d’un codi QR i la tauleta), per agafar idees de materials i escriure una “check list” dels materials que volen per crear un taller de màscares e carnaval; un cop realitzada la llista, el grup va a la tutoria (on hi ha tot el material) a fer la compra del material amb la seva “check list”. En un altre sessió creen el taller de fer màscares, preparat per la resta de companys/es de la classe.
    • Qui és el Carnestoltes?: El grup havia de llegir el conte del Carnestoltes i després buscar imatges del Carnestoltes a google (a partir d’un codi QR amb la tauleta).  Després havien de dibuixar com és per ells el carnestoltes i descriure’l en tres paraules i respondre un qüestionari per poder realitzar una bona descripció. En un altre sessió van exposar la descripció del Carnestoltes a partir del seu dibuix, la informació del conte, del qüestionari i de les seves paraules i van proposar a la resta de la classe crear amb aquesta informació el seu Carnestoltes.
    • Creem un pintacares: El grup tenia diferents imatges de pintacares, havien d’escollir les tres que volen pel seu pintacares i crear una invitació. En una altre sessió van muntar el seu propi pintacares i pintar als companys/es de la classe.
    • Joc disfresses: El grup primer va jugar a descobrir la disfressa dels Playmobils, que hi havia amagat a cada targeta de pistes (endevinalles a partir de complements de disfresses). Després van crear la disfressa que més els hi havia agradat. En una altre sessió van exposar la seva disfressa creada i van proposar a la resta de companys/es de la classe crear la pròpia disfressa.
    • Enterrament de la sardina: El grup havia de dibuixar una sardina i parlar de les emocions que poden haver en un enterrament i les diferents emocions que coneixen i escriure i dibuixar que els hi provoca cada emoció i expressar gestualment amb la cara aquestes emocions i fer-se fotos. Un cop havien parlat de les emocions van crear una invitació per l’enterrament de la sardina. En una altre sessió s’enterra la sardina i el grup proposa a tots els companys/es de classe quan llencen la sorra sobre la sardina dir una paraula bonica.

Han estat propostes molt divertides i han sortit resultats impressionants!! Han format uns equips de 10!! FELICITATS A TOTS/ES!!!

Us deixem les fotos i vídeos d’aquestes propostes:

Capses d’aprenentatge carnavaleres P5A:

 






Capses d’aprenentatge carnavaleres P5B:

 







Capses d’aprenentatge carnavaleres P5C:




 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada