Pàgines

2 de desembre del 2020

TREBALL PER RACONS A P4

 Hola famílies, 

Aquest trimestre, a part de fer projectes divertidissims i centres d’interès com la tardor… hem treballat per racons!

Us enrecordeu que eren això dels racons? Doncs mireu, la metodología de racons consisteix en treballar conceptes matemàtics o de llengua que són més abstractes i que costen més d’entendre, partint de la manipulació d’elements; ja que és la manera com els infants interioritzen millor els conceptes i integren més fàcilment els aprenentatges. Quan fem racons dividim l’aula en tres equips de treball, i cada equip realitza un racó; hi ha racons més lliures i d’altres molt més dirigits però tots ells igual de rellevants. Quan totes les taules han passat per tots els racons es canvia la ronda!

Durant els primers racons els vam aprofitar per repassar conceptes que haviem fet a P3 i durant el confinament. Conceptes com… el traç de les lletres, els noms dels companys, els números del 0 al 3, la psicomotricitat fina…

Ara que ja tenim tots aquest conceptes super repassats hem començat amb les tres rondes de racons importants i novedosos d’aquest trimestre, que són els que us volem explicar a continuació:

Racons ronda 4:

-          Racó lliure: dibuix amb diferents elements i colors de la tardor (potencia la creativitat i treballa els colors de la tardor)

-          Racó de matemàtiques: Joc del memory temática Rey Lleó. (treballa l’atenció i la concentració de forma lúdica).

-          Racó llengua: confegim paraules de la tardor amb un puzzle de paraules (treballa la consciencia fonológica i la lectura de paraules curtes.

CLIQUEU ALS ENLLAÇOS PER VEURE LES FOTOS

         RACONS 4 a P4 A              RACONS 4 a P4 B               RACONS 4 a P4 C

  

      Racons ronda 5:

-          Racó lliure: taula d’experimentació amb elements de la tardor. (treballa la creativitat i el contacte amb la natura)

-          Racó de matemàtiques: seqüència temporal del suc de taronja. (treballa l’ordre natural de les coses i l’estructura de la seqüencies temporals).

-          Racó de llengua: picar paraules. (ajuda a la separació dels fonemes i la comprensió del concepte de la síl·laba).

RACONS 5 a P4 A       RACONS 5 a P4 B     RACONS 5 a P4 C

      Racons ronda 6:

-          Racó lliure: experimentació a la taula de llum amb blocs de diferents formes. (fomentem la creativitat i treballem les figures geomètriques).

-          Racó de llengua: copiem paraules de la tardor (ajuda al treball del traç de les lletres, treballa la psicomotricitat fina i fomenta la lectura de paraules curtes).

-          Racó de matemàtiques: sèries de la tardor. (treballa les sèries de dos elements amb cartolines plenes de peces amb velcro).

RACONS 6 a P4 A         RACONS 6 a P4 B      RACONS 6 a P4 C

Si voleu repassar alguns dels conceptes treballats a classe durant aquest Nadal o en els moments d’oci que tingueu a casa no dubteu en agafar idees d’algunes de les fotos que hem compartit amb vosaltres i de crear propostes noves en la mateixa línia!

Gràcies per tot famílies,

Imma, Judith i Raquel.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada